Harm-Jesse

Customer Experience Management

CX Management is de oplossing voor bedrijven die hun klanttevredenheid willen verbeteren en hun klantbehoud willen vergroten. 

Waarom Customer Experience Management?

  • Klantervaring beheren en verbeteren
  • Versterken van het merkimago
  • Customer centric organisatieprocessen 
  • Meetplan over alle contactenpunten
  • Afdelingsoverstijgende aanpak

Beheer en verbeter je klantervaringen

CX management is van cruciaal belang voor het succes van elk bedrijf. Bij CXM gaat het om ‘het ontwerpen van en reageren op klantinteracties om de verwachtingen van de klant in te lossen of te overtreffen’. (Gartner). Een betere CXM helpt bedrijven het merkimago te verbeteren, meer klanten vast te houden en om te zetten in ambassadeurs.  Het is een manier om je te onderscheiden in een competitieve markt en de concurrentie voort te blijven.

Dit zijn voorbeelden van vraagstukken waar het customer experience team je bij kan helpen:

  • Hoe krijg ik meer zicht op mijn klantervaringen? 
  • Hoe kan ik de klantervaringen beheren? 
  • Hoe kan ik een customer centric strategie borgen in mijn organisatie?
  • Hoe meet ik de impact van mijn CX inspanningen?
  • Hoe kan ik een klanttevredenheid structureel monitoren?
Martijn

“Hoe meer je weet over je klant, klantgedrag en behoeften, des te beter je in staat bent om de customer journey te optimaliseren.”

survey

Onze aanpak voor een effectieve CXM

CX Management begint met het verzamelen van relevante data en het opzetten van een meetplan. Inzicht krijgen in de klantervaringen op alle contactpunten en afdelingen staat daarin centraal. Bij OrangeValley gebruiken we data om jouw klanten beter te begrijpen. Voor CXM adviseren wij klanten te werken met een Customer Experience Management Platform. Met een procesmatige aanpak analyseren we de huidige performance, stellen we doelen en KPI’s en verbeteren we de klantbeleving op alle touchpoints. Een naadloze stroom van klantgegevens reikt alle facetten binnen een organisatie. Dit betekent ook dat wij een afdelingsoverstijgende aanpak hanteren. Een nauwe samenwerking is dus van belang. Wij zijn immers met jullie touchpoints aan het werk. 

Speed

Partner in Customer Experience Management

Wij begrijpen dat CX management veel tijd en middelen kan vergen van een bedrijf. Daarom bieden wij bij OrangeValley de mogelijkheid om dit proces aan onze specialisten uit te besteden. Bij OrangeValley hebben wij de expertise en technologie in huis om jouw bedrijf te helpen een uitstekende customer experience te bieden. 

CX management organisatiebreed aanpakken? Neem contact op!